Årsresumé 2011

Över en månad försent och med ganska tunt innehåll kommer här 2011 års resumé. Med bara fem plagg, två lapptäcken och några småsaker blir 2011 mitt sämsta syår hitttills. 


Året började med att jag sydde Sci-fi klänningen som jag tycker är riktigt häftig men som fortfarande ligger helt oanvänd och jag vet inte riktigt när jag ska få tillfälle att använda den.

Den Gröna jackan har blivit använd några gånger och jag trivs riktigt bra i den, årets bästa.

Paper bag kjolen användes till påsk och passade bra färgmässigt då men sen dess har den bara legat, kanske är mönstret och färgerna lite over the top.


Det Rosa linnet är inte heller använt någon gång än och ska jag vara riktigt ärlig så tycker jag inte att det blev speciellt fint. Gillar inte färgen, tygvalet eller modellen speciellt mycket, men det var roligt att sy och att konstruera mönstret till vecken och det är väl huvudsaken. 

Julklänningen är ju faktiskt använd en gång, på julafton, och jag är rikitgt nöjd. Skön att ha på sig, inga problem att överäta från julbordet, bra tyg, bra modell. En tia helt enkelt.


Två lapptäcken vart det detta året och det är något som jag fått mersmak av. Vill gärna prova lite mer avancerade lappar och så småningom blir det nog något till lappprojekt. Men direkt efter ett avslutat lapptäcke är man rätt så nöjd för mycket raksöm blir det.

Det blå Lapptäcket har 153 lappar och då består hälften av dessa lappar av nio lappar, det blir totalt 764 lappar, orkar inte ens tänka på hur mycket jobb det var att sy ihop det. Och tänk då på att de flesta lapptäcken är dubbelt så stora som det jag gjorde, hur orkar man?

Barbapappaquilten hade lite färre lappar och gick rätt så fort att göra, passade till lillkillen i sommras men nu när han är en stor kille och står och går är den inte lika kul längre.  


En hel del småsaker har de blivit också och några av dessa har dykit upp på bloggen.

Stickade strumpor och Stickade barntofflor blev det i våras. Är ju ingen stickfantast så detta är på gränsen av det jag klarar av, det jobbigaste är ju att man måste göra två av allt. Men rätt så skönt att sitta framför TVn och sticka kan jag tycka.

Två stycken kompisar blev det också eftersom detta år varit något av ett babyboom år. En älgkompis och en Ko-ompis.

Sen har det också blivit en fotbollströja i barnmodell till en blivande fotbollsproffs!


Vet ju inte än om 2012 kommer att bli något större syår än, men än så länge har det varit rätt så dött på den fronten. Skulle vilja ha mer tid, ork och tyg men framför allt mer inspiration, skulle vilja hitta fler sybloggar att följa. Har du en så skriv gärna en kommentar så att jag kan hitta den! 

Kommentarer
Postat av: Ida

Hej Josefin, titta gärna in till mig och mina klänningar :-)

2012-02-06 @ 15:59:35
URL: http://hebreiska.blogg.se/
Postat av: klockarbarn

Det finns ganska många duktiga amerikanska sybloggare som syr vuxenkläder. Är det vuxenkläder du tänker på?

2012-02-06 @ 16:11:02
Postat av: Sara E.K

Hejhej! Har följt din blogg ett tag så du kan ju alltid ta och kika in i min. Kram!

2012-02-06 @ 19:26:16
URL: http://illsewit.blogspot.com
Postat av: Marie

Det är härligt att läsa din blogg, skönt också att höra att du inte använt allt och att du behöver lite inspiration, har just själv sytt

en del och just nu känner jag precis likadant. Sytt i tyger som är snygga men sen när det.blir klart så känner man att man åinte passar i tyget färgen. (började på en blog men har inte inspiration till hur jag ska gå vidare)

2012-02-07 @ 08:46:38
URL: http://askstromdesign.blogspot.com
Postat av: Helena

Jag tror att pauser är bra ibland. Läs bloggar, tidningar, gör annat så kommer nog inspirationen tillbaks när du minst anar det, en kan inte alltid ligga på topp!

Jag startade en syblogg i höstas, jag hoppas att jag kan ge dig lite inspiration :) (Även om våra stilar är rätt olika, men det kan också vara kul)

2012-02-09 @ 06:12:04
URL: http://enhemmasyddgarderob.wordpress.com
Postat av: alexandra

Super fin blogg! följa varandra på bloglovin?:)

2012-02-19 @ 20:01:59
URL: http://thisisalexandras.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej!

Gillar du pyssel, kawaii och andra söta saker?

Jag har nyligen startat en pysselblogg där jag även säljer handgjorda smycken och decoden!

Kolla gärna in den och shoppa loss bland alla söta saker!

http://supplyforcuties.blogspot.com

2012-02-27 @ 18:01:40
Postat av: Sophie

Hej, jag ska börja sy barntröjor. Har du nåt bra tips eller mönster att dela med dig med?

2012-02-28 @ 13:50:41
URL: http://wawavoom.blogspot.com/
Postat av: Hanna Ek

Hej! Fixat en tävling på min blogg där du tävlar om ett presentkort med ett värde av 1000 kronor, och tre personer vinner en länking som visas för ca 1400 läsare. Säg gärna vad du tycker om min blogg också. Kramar!

2012-03-09 @ 19:22:27
URL: http://hnny.blogg.se/

Kommentera/Fråga här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar/Fråga:

Trackback