Stickat

Har suttit och stickat nu ett par dagar...


Ja, inte tröjan då...


Utan ett par strumpor.


Det är faktiskt första gången jag stickar ett par strumpor. Några gånger har jag gett mig på det, men det har alltid bara blivit en strumpa. Men nu tänkte jag att jag faktiskt skulle göra två och den andra strumpan var inte så jobbig att göra som jag hade föreställt mig.

Jag har aldrig varit något fan av att göra två likadana saker. Jag vill hitta på nytt nytt nytt, men den andra strumpan blir ju ett plagiat av den första. Men nu har jag två likadana i allafall.

Det tråkiga var bara att första kvällen jag skulle ha dem på mig fastnade jag i en skruvskalle som stod upp ur en golvlist och slet upp ett stort håll i socken... Så det första jag fick göra med mina nya fina strumpor var att laga dem, men nu är allt bra igen.

Kommentarer
Postat av: Lars-Åke

Vad Du kan , tjusigt värre.

2011-01-21 @ 10:03:32

Kommentera/Fråga här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar/Fråga:

Trackback