Sci-fi klänning

Här kommer bilderna på den färdiga klänningen. Klänningen är gjord i tryckt bomullstyg, har en öppningsbar dragkedja mitt fram och fodrade holkärmar. Holkärmarna är nog det som jag blev mest nöjd med. De gav klänningen lite karaktär, den var lite tråkig innan. Sen är jag även nöjd med att jag valde att ha en dragkedja istället för knappar. 

Men jag ska vara glad över att det blev en klänning över huvud taget. När jag märkte att det var så lite tyg som det var, och det jag hade var klippt snett och vint så trodde jag inte att klänningen skulle gå över rumpan ens. När jag skulle klippa ut tyget till ärmarna hade jag så lite kvar att jag faktiskt fick skarva ihop två delar för att de skulle räcka. Men det blev bra ändå. 

Klänningen kallar jag i alla fall för sci-fi klänningen för jag känner mig som en figur ur Star Wars när jag har den på mig. 




Kommentarer
Postat av: jejja

Helt klart sci-fi och underbar. Dragkedjan gör ju hela klänningen =)

2011-01-15 @ 17:30:25
URL: http://www.jejja79.blogspot.com
Postat av: Jonna

Åh va cool! :D

2011-07-06 @ 17:38:55
URL: http://ionas.blogg.se/
Postat av: Sååå snygg! Kan man köpa mönster av dig?

2011-07-25 @ 21:59:16

Kommentera/Fråga här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar/Fråga:

Trackback