Undersökning

Nu har jag stängt undersökningen som jag hade för ungefär två veckor sedan och så här blev slutresultatet:



De allra flesta vill att jag ska skriva mer om mönster med instruktioner. Det skulle jag jättegärna vilja göra för det är något som jag tycker är så roligt. Men det tar väldigt mycket tid och så är det svårt att komma på idéer om vad jag ska göra mönster till som är så pass lätta att man kan visa det med små bilder och inte stora mönstersark. 

Klädsömnadsprojekt kom tvåa i listan och det är väl det som min blogg handlar mest om. Jag vill gärna inspirera er alla till att sy och det är därför jag vill visa upp mina projekt. Nu under sommaren då jag varit ledig har jag kunnat sy mycket och därför kunnat lägga upp mycket bilder. Men snart börjar jag jobba igen och då kommer jag lägga upp projekt mer sällan.

Beskrivningar av sömnadstekniker fick 52 röster. Detta är något som jag kan lägga upp hur mycket som helst om då det inte är så mycket jobb med det. Det svåra är bara att komma på någon teknik. Kom gärna med förslag om det är något speciellt du vill veta mer om. Inte för att jag kan allt, men jag kan alltid försöka.

Att skriva om mitt privatliv var inte så populärt och det är väl inget som jag tänkt börja med heller, men är det något speciellt ni vill veta är det bara att fråga, skriv en kommentar eller skicka iväg ett mail. Pyssel fick 8% av rösterna och självklart kommer jag att visa upp mitt småpysslande också.


 
Jätteroligt också att så många skrev hur ni hittat hit. Det gav mig en massa länkar till nya bloggar som jag kan gå in på när jag har tråkigt. Sen ska jag ta till mig era tips på saker som ni skrev i kommentarerna som ni tycker att jag ska skriva om!

Kommentarer
Postat av: Mymla

Du skulle kanske kunna visa nåt tips på hur man syr nån enkel liten handväska? :D Är jättesugen på att sy en men hittar inget bra mönster! :/

2009-08-13 @ 21:29:47
URL: http://metrobloggen.se/mymla
Postat av: Josefin

Svar till Mymla:

Vilken bra idé! Det ska jag verkligen ta och fundera på. Jag behöver nämligen en ny handväska och då kan jag slå två flugor i en smäll.

/Josefin

2009-08-20 @ 18:14:18
URL: http://josefindesign.blogg.se/
Postat av: Robert

Trevlig blogg! Intressant innehåll, fina bilder också!

Du är duktig.

Jag prenumererar gärna via bloglovin :)



Kika gärna in på min blogg också - blogg.modestil.se

(Prenumerera gärna på bloggen! :D )

2009-08-25 @ 14:22:12
URL: http://www.modestil.se/blogg
Postat av: Annie

Hej där!



otroligt fina saker du syr! är jätteavis!

kollade in sidan och hittade dina korsetter som inte såg så väldigt svåra ut att göra. jag ska göra min första korsett (planerat att bli liknande som den blåa) snart och skulle bli jätteglad om jag kunde få lite råd! hur gjorde du den? skulle man kunna få en kort beskrivning på hur du gjorde dem? och var fick du tag på skenorna? är supertacksam för svar så snart som möjligt. tack, och Keep up the good work!// annie

2009-08-25 @ 19:56:45
Postat av: bitte

vill tipsa dig om min tävling

http://www.lovemercury.se//category/tavlingar.html

2009-08-29 @ 11:21:58
URL: http://www.lovemercury.se
Postat av: Mia

Fantastisk blogg, äntligen en enkel och bra beskrivning på smock...har också gått och dragit mig för att prova...

Vänl hälsn Mia

2009-09-02 @ 20:56:04
URL: http://knappologi.blogspot.com/
Postat av: p o u l i n e

Hejsan! Händer idag? :)

2009-09-13 @ 13:55:06
URL: http://poulines.blogg.se/
Postat av: Ingaplinga

GRATTIS!!! Hade tänkt skicka lite nötcréme, men tiden sprang ifrån mig. Kanske får komma förbi med dem nästa gång jag är i stan, jag ska ju ändå ha hälften om man ska se det så.. ;) Lämnar ett avtryck här istället och hoppas att du haft en toppendag! kram kram!

2009-09-15 @ 23:59:44
Postat av: Judith

Tittar förbi för att säga att du är duktig på det du gör nämligen att Sy. Har du någon bra tips att sy en rosett i lite större mönster? Jag vill hänga två blåa rosett på barnets spjällsäng. MVH/J

2009-09-16 @ 21:59:16
URL: http://angelesj.blogg.se/
Postat av: Josefin

Svar till Annie:

Tyvärr blev det inget snabbt svar men ett svar ska du i alla fall få. Gå in på bloggen katafalk.wordpress.com. Hon har skrivit ihop en beskrivning på hur man syr korsetter som är guld värd!

Svar till Judith:

Jag har skrivit ihop en beskrivning på en rosett, den hittar du under kategorin "mönster med instruktioner att sy själv" Modellen går nog att göra hur stor som helst.



/Josefin

2009-09-18 @ 22:15:25
URL: http://josefindesign.blogg.se/

Kommentera/Fråga här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar/Fråga:

Trackback