gardinbyxorna igen

Förra sommaren sydde jag ett par shorts som jag gav namnet gardinbyxor, eftersom de är gjorda av ett gardintyg. Jag skrev ett inlägg om dem också, det går att läsa HÄR.

Men om sanningen ska fram, och det kommer den ju alltid så småningom, så sydde jag inte byxorna färdigt. Jag fållade dem aldrig utan tänkte hela tiden att "det gör jag sen". Jo tjena, det gick ju bra.... 

Att byxorna inte var fållade var inget som stoppade mig från att använda dem. Det gick tydligen bra ändå, och det var nog därför som det tog sådan tid för mig att göra detta. Hade inget press på mig att få dem klara då jag ändå kunde använda dem. Nu har jag i alla fall, ett år senare, fållat byxorna och jag kan pressentera dem som klara!!! Tadha!!!



Så här såg byxorna ut innan de fållades.



Så här ser byxorna ut idag. Hela, färdiga och fållade.

Kommentarer
Postat av: hannah

hej! du är jätteduktig! jag har tillbringat säkert tjugo minuter med att läsa om hur du sytt hit och dit. väldigt trevlig blogg.

2008-06-30 @ 19:10:31
URL: http://baskertomten.blogg.se/
Postat av: Lars-Åke Larsson

Det var fina byxor och tyget är likadant som på våra två stolar som står på våran övervåning , gardinerna hängde i fönstren på mitten av 70-talet. SNYGGT JOBBAT. EN SOM LÄSER DENNA SIDA NU O DÅ .

2008-07-04 @ 11:55:46
URL: http://josefindesign.blogg.se/
Postat av: Josefin

Svar till hannah:

Jätteroligt att läsa att du gillar att läsa min blogg!



Svar till Lars-Åke:

Det måste ha varit ett populärt tyg det där! Men lite väl mörkt att ha som gardin kan man tycka i dagsläget. Roligt att du läser min sida nu och då!

2008-07-04 @ 12:17:50
URL: http://josefindesign.blogg.se/
Postat av: karolina

Hej, du är jätteduktig ! :) Vill tipsa om att om du istället använder bredare stygn på raksömmen när du fållar där sömmen blir synlig, så får du ett mycket proffsigt resultat. :)

Mvh Karro

2008-10-22 @ 00:58:37
URL: http://egobollen.blogspot.com

Kommentera/Fråga här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar/Fråga:

Trackback