På gång; Ivars kjol

Jag tycker att det är så roligt att detta tyget heter Ivar, för det är inget Ivar över det. Och kjolen som jag syr utav tyget blir så puttignuttig att jag inte vet vad jag ska ta mig till. Men Ivars kjol, det är vad det är...

Har kommit ganska långt i alla fall, har sytt ihop alla delar, fållat och sytt dit fickor. Men jag hade ingen dragkedja hemma så den kunde inte färdigställas. Ska ta mig en tur på stan idag och köpa en.


t.h. Hängslena till kjolen, självklart med lite volanger på för att puttignuttiga det ytterligare.
t.v. Hängslena innan de vändsyddes.


Kjolens framsida, med fickor i sidsöm

Kommentarer
Postat av: EvaP

Jag följer din blogg för jag älskar den sortens kreativitet som du har och som du fullbordar.



Heja Du och heja tyget Ivar!

2009-04-14 @ 19:56:01
URL: http://monkeytoys.com/evasfotodagbok
Postat av: Anonym

jag tycker att ivar var ett bra namn till kjolen :P är det en liknande modell osm den svarta som du har överst på sidan? fin kjol är det i alla fall :)

2009-04-14 @ 20:17:32

Kommentera/Fråga här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar/Fråga:

Trackback