Rosa linne

Ytterligare ett plagg jag sytt under våren men som inte bloggats om. Ett rosa halternecklinne med veck mitt fram. 
Detta är ett av de mest avancerade plagg jag har sytt trots att det ser väldigt enkelt ut. Men att sy ett tight linne trots en massa veck och dessutom få en fin form på överkanten var inte det enklaste, plus att det var lite klurigt att lägga vecken i detta slippriga tyg. Men efter x antal timmars veckande så blev det riktigt bra. På några ställen ser inte vecken exakt lika ut på båda sidorna, men det är nog bara jag som märker eftersom jag har haft näsan nere vid tyget så länge. Och sen alla ni som läser förstoss eftersom jag skrev ut det....






Close up på vekningen.

Kommentarer
Postat av: jenny

Har kikat runt på din blogg och tycker du gör helt fantastiska kläder.

Skulle jag se några av dem ute i en affären så skulle jag köpa mesamma.

2011-06-14 @ 23:40:58
Postat av: Hevelin

Verkligen superfint! Kul att du kommit med lite nya inlägg förresten! Jag behöver ju verkligen bli inspirerad om det alls ska hända nåt här. =)

2011-06-16 @ 20:57:44
URL: http://itchipysslar.blogg.se/
Postat av: Smsa Låna

Jag tycker att du har en skitfin sida! Har du ork så slå även ett öga på min :D.

2011-07-20 @ 03:09:43
URL: http://smsalåna.nu
Postat av: Emma

Hej, väldigt fina kläder! jag har själv börjat intressera mig för att sy egna kläder men hittar inte mönster som håller sig till dagens mode. har du några tips på sidor eller tidningar där man hitar det "senaste"?

2011-09-07 @ 17:46:09

Kommentera/Fråga här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar/Fråga:

Trackback