På gång; klänning eller raksöm

Började sy på en klänning förra veckan och har väl kommit en bit. Är färdig med livet och ska konstruera kjoldelen och sy i en dragkedja. Men så fick jag ett himla sug av att sy raksöm, att bara tuta, köra och ösa på. Så nu slängde jag in några lapptäckstyger i tvättmaskinen och sitter och väntar på att de ska bli rena och torra så att jag kan sätta igång. Alla tankar är färdiga uppe i skallen så jag kan bara börja skära i tyget och sy.

Ja, nu vet jag ju att lapptäcken inte bara är att ösa och köra på så vi får väl se hur länge den här "lusten" jag fick varar. Så här ser klänningslivet ut i alla fall.


Kommentarer
Postat av: Lova

Åh,vad fint. Ser ju riktigt lovande ut!

2011-01-25 @ 16:22:34
URL: http://www.baralova.se
Postat av: jejja

Håller med om att det ser lovande ut. Ska bli kul att se resultatet =)

2011-01-25 @ 20:12:16
URL: http://www.jejja79.blogspot.com
Postat av: Åsa Olofsson

Djupt imponerad av dina designidéer och skisser! Men kanske mest av att de faktiskt realiseras och blir riktiga plagg! Jag gillar Star Wars klänningen starkt. Synd att du inte bor i Övik... Då hade jag bjudit på en kopp kaffe.

Har du prövat "bordsduksdesign" på klänningar någon gång? Runt tygstycke med rundat hängselliv från övre bystlinjen. marimekko by H&M gjorde en härlig klänning/tunika i orange/rött/rosa tyg för något år sedan. Min favorit, och busenkel att sy, gissningsvis.

2011-01-26 @ 13:49:43
Postat av: Mia

Ser verkligen vacker ut, och vilken underbar färg! Ser fram emot slutresultatet. Tack för en härlig blogg.



/Mia

2011-03-07 @ 22:05:05

Kommentera/Fråga här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar/Fråga:

Trackback