Sy hörn med kantband

När jag gjorde barbapappaquilten bråkade jag lite med hörnen när jag skulle bandkanta den. För det första visste jag inte alls hur man skulle göra i hörnen och för att lära mig såg jag en mängd olika klipp på youtube.

Det jag kom fram till förutom att lära mig bandkanta hörn, vilket för övrigt är väldigt enkelt, var att det inte fanns någon kort instruktion över hur man gör. Jag hittade bara 10min klipp där allt gick för lååååångsamt. Eftersom jag blir tokig på allt som inte är tidseffektivt gjorde jag ett eget klipp och la upp på youtube över hur man syr dessa hörn.

Vill man dock ha längre ingående klipp kan man söka på "mitered corners", det finns hur mycket som helst att titta igenom. 



Kommentarer
Postat av: Jennie

Håller med om att det kan gå långsamt ibland! Det där var ju superbra!

2011-08-13 @ 09:14:50
URL: http://www.galenipyssel.blogspot.com
Postat av: Lina

Perfekt! Tack för tipset! Blev ju kanonsnyggt!

2011-08-14 @ 18:04:04
URL: http://www.appelpappeldesign.blogspot.com
Postat av: jenny

Perfekt! Har länge funderat hur det där funkar, men aldrig orkat ta tag i det. Mycket pedagogiskt, bra jobbat. (Blir sugen på att sy klart mitt lapptäcke nu.)

2012-02-29 @ 19:38:00
URL: http://kavaljer.blogspot.com/
Postat av: Carin

Tusen tack för en lärorik filmsnutt

2014-02-08 @ 23:09:19
Postat av: Emelie Jansson

Super tack! Kan verkligen hålla med dig om att det tar för lång tid ofta, man vill ju sy nu! Blev väldigt fint också:)

2014-10-04 @ 17:26:13

Kommentera/Fråga här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar/Fråga:

Trackback