En väska

Har precis sytt en liten kuvertväska i sammet. Blev rätt så nöjd med den, men jag ska nog sy fast ett band som jag kan ha runt handleden också, annars finns risk att jag tappar bort den.

Väskan är sydd i flera lager. Ytterst har jag ett svart sammetstyg och innerst ett chockrosa fodertyg, mellan dessa tyger ligger ett trikåtyg för att den ska känns lite fluffigare och mellanlägg för att den ska bli stadigare. Lagren är quiltade ihop med diagonala raksömar.




Kuvertväska i sammet


Dragkedja som sicksackats fast och sedan skurits upp. Tryckkknappar som sytts dit för hand.


Chockrosa fodertyg på insidan


Kommentarer
Postat av: Pauline

Den blev jätte fin :D Kram

2010-03-21 @ 21:11:27
URL: http://pupsie.webblogg.se/
Postat av: Anonym

vad duktig du är!

2010-03-29 @ 14:46:10
Postat av: anna

jättebra blogg! designar mkt själv men har ibland lite problem med sömnaden. hittat en massa bra tips här hos dej:) jobbar du med sömnad/design?

2010-04-02 @ 13:23:57
Postat av: Monika

Hittade till din blogg av en ren slump och blev helt tagen av din talang och önskar att jag också hade den. Gud vilka fina saker du har skapat. Hatten av!! Hoppas någon upptäcker dig om det inte redan har skett.

2010-04-13 @ 17:23:16
Postat av: Anna

Hej!



Har sett att du gjort en beskrivning på hur man syr en ficka i sidsöm och tyckte det funkade helt utmärkt! Tänkte höra om du kanske inte kan göra ett inlägg om hur man syr en sidficka, sådana som finns i dom flesta byxor t.ex? Hittar ingen beskrivning jag förstår... :( Tack!

2010-04-20 @ 17:58:03
Postat av: j.linnea

gud så fin!! du är så duktig!

2010-05-20 @ 14:58:50
URL: http://enuppdatering.blogspot.com/
Postat av: cissy

Gud vilken fin väska! Vad följde du för beskrivning/mönster? Skulle bli jätteglad om du ville dela med dig :) kram!

2011-03-19 @ 23:21:32
URL: http://cissynilsson.blogg.se/

Kommentera/Fråga här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar/Fråga:

Trackback