På gång; Guldklänning

Midsommar, fint väder och mycket jobb har gjort att det inte blivit så mycket sytt på sistone. Men under första dagen på min semester har jag äntligen satt saxen i det svarta och guldiga polysetertyget.

Överdelen och guldmidjebandet är nästan färdiga, de ska sys ihop och en dragkedja ska sys fast i sidan. Sedan kan jag påbörja själva kjoldelen.

På bilden nedan har jag lagt ut tygdelarna på golvet för att få en hit på hur klänningen kommer att se ut när den är färdig.

Guldklänningen. Överdelen är inte ihopsydd med guldbandet och kjoldelen är inte ens påbörjad.

Kommentarer
Postat av: Lova

Jag är imponerad över att du har tålamod sy i det där tyget, jag skulle nog bli tokig :) Men det blir nog fint tillslut.

2009-06-22 @ 20:53:12
URL: http://www.baralova.se
Postat av: Anonym

Oj va tjusigt det där kommer att bli! Imponerad!

2009-06-24 @ 21:37:40
Postat av: Anonym

2009-06-29 @ 10:06:49
Postat av: Jenny

Jag tycker att du är skit duktig på att göra egna kläder, så skulle man kunna av dig beställa en klänning av dig som du skulle kunna sy och sen sälja ? :)

/ Jenny

2009-07-06 @ 14:34:18

Kommentera/Fråga här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar/Fråga:

Trackback