I´m back!!

Klänningen hänger fortfarande helt orörd efter bråket jag hade med den för någon vecka sen. I och med problemen med klännigen så tappade jag helt sylusten, men lite pyssel har jag ändå hunnit med.

En fruktansvärt ful virkad toffla. Egentligen från ett mönster i bebisstorlek men jag tänkte att jag kunde ändra på det och göra en vuxentoffla. Glöm det, det kunde jag inte... Och ännu en gång så blev det bara en toffel... 
 


Sen blev det ett bokomslag till min almanacka. Sydde på en vårig tulpanbukett som piggar upp varje gång man öppnar den och tittar på de fullspäckade veckorna.


Sist och minst sydde jag en liten necessär.

Till yttertyget provade jag en ny teknik (för mig) som gör att tyget blir lite hårigt. För att få denna effekt lägger man ihop fyra lager vävt tyg och syr diagonala pressarfotsbreda raksömmar över hela tygstycket. Sedan skär man upp tyget mitt i mellan sömmarna genom tre tyglager och ruggar ytan. 

Ganska tidskrävande men det blev ett roligt resultat tycker jag. Kanske dock passar bättre till en kudde än till necissär...

Kommentarer
Postat av: Emelie

Tack för tipset, ska kolla där lite senare =)

2009-02-26 @ 00:36:05
URL: http://thelonesomeroad.blogg.se/
Postat av: Karin

Jag såg din beskrivning av necessären med rufsig yta igår, och det såg så roligt ut att jag inte kunde låta bli att själv sy. Jag har använt linnetyg, det är ju lite styvt, så det blev inte lika rufsigt som den du syss. Men kul. Jag kommer säkert att sy fler saker med denna teknik. Tack för tipset och beskrivningen !

2010-01-11 @ 12:52:25

Kommentera/Fråga här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar/Fråga:

Trackback