På gång; stickningar

Har sytt lite mer på jackan ikväll. Livet är utklippt, ihopsytt och alla sömnsmån är nerstickade med dubbel söm. Ganska tidskrävande men det ger en supersnygg effekt tycker jag.

Sen har jag även sytt fast ärmarna. Man känner passformen mycket bättre när ärmarna är på och den sitter perfekt framtill. Dock känns den aningen stor baktill men jag vet inte om jag ska göra något åt det.

Nu ska jag börja konstruera kragen och sen är jackan så gott som klar. Eller kanske inte, fodret är kvar, knäppningen är kvar och fållningen är kvar... Typiskt, det som är så kallt på mornarna nu...
 

Det färdiga livet

Jackan med fastsydda ärmar

Kommentarer
Postat av: Anonym

Härlig!

2008-10-17 @ 10:37:25
URL: http://www.metrobloggen.se/LittleDessert

Kommentera/Fråga här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar/Fråga:

Trackback