För er som såg, nu är det fixat

Var det någon som la märke till att ärmarna på min jacka såg lite konstiga ut? Kanske var det bara jag som tänkte på det men nu när jag visar före och efterbilder tror jag alla ser skillnaden.

Fodret till min jacka var lite felsytt i ärmarna. När ärmfodret är lite för kort så blir det lite knöligt längst ner vid ärmen. Jag har gått runt och stört mig på det i två veckor nu men inte orkat göra något åt saken, ville ju så gärna börja använda min nya jacka. Men nu är det äntligen gjort i alla fall.

Det som var fel var att jag gjorde ett veck mitt bak i fodret (som var lite större än yttertyget). Vecket blev lite för stort så det drog upp axelsömmen i fodret för långt och gjorde ärmarna för korta. Nu fick jag sprätta upp sömmen mellan yttertyget och fodret mitt bak i ryggen och ändra så att det blev två små veck längre ut mot axlarna istället. 


Före och efter


Nu ser den i alla fall ut så här

Kommentarer
Postat av: jejja

jag som tyckte det var snyggt när det var lite veckat nertill på ärmen =) hi hi, Så kan det va....Jackan är bara så himla läcker, nice work =)

2008-11-06 @ 06:15:28
URL: http://www.jejja79.blogspot.com
Postat av: karolina söderberg

Jag såg inga fel på den innan lol men jag känner igen fenomenet när man stör sig på nåt och tycker det syns tydligt. Jag hade samma problem med tröjan jag sydde till min pojkvän. Jag tyckte ärmsluten var fula, elller dem e fula men jag ska ändra dem idag och lägga upp nya bilder...

Jackan är så snygg asså..

K

2008-11-11 @ 18:13:18
URL: http://egobollen.blogspot.com
Postat av: Emma

Jättefin! Vad kul att man får se lite av processen också :) Trevlig blogg du har! Hittade dig på bloggkoll. Tror jag ska lägga till dig också! :)

Ha en bra dag.

2008-11-13 @ 14:08:05
URL: http://emmaogren.blogg.se/
Postat av: Emelie

Du är verkligen grymt duktig! :)

Skulle du kunna lägga ut mer beskrivningar och tips? (a) Kanske hur man syr volanger? :)

Keep up the good work!

2008-11-16 @ 19:52:53
Postat av: Josefin

Tack alla för era snälla kommentarer!

Svar till Emelie:

Jag jobbar på lite mera tips och "hur man syr volanger" kan mycket väl dyka upp så småningom!



/Josefin

2008-11-22 @ 18:08:35
URL: http://josefindesign.blogg.se/

Kommentera/Fråga här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar/Fråga:

Trackback