Utmanad av pysselmia

Har sett att det går runt olika former av utmaningar i bloggvärlden och nu har tydligen turen kommit till mig. Blev utmanat av Pysselmia.

Regler:
Svara på alla frågor.
Låt personen som utmanade dig veta när du svarat på utmaningen.
Välj ut sex personer som du vill ska svara och utmana dem i deras bloggar.

Fem saker som finns på din Att-göra-lista idag?
 
1. Äta frukost

2. Äta lunch
3. Äta middag
4. Träna
5. Se på TV
=  njuta av mina två sista lediga veckor och inte ha några krav på mig att göra någonting


Vad gjorde du för 10 år sedan?
Jag gick på högstadiet och av någon konstig anledning valde jag träslöjd i stället för syslöjd... Hemma sydde jag på pappas gröna Husqvarna från 1800-talet. Bland annat designade/sydde jag dessa två linnen som jag åter letat fram ur mina gömmor. Sitter väl inte så himla bra på mig nu, men håller jag bara in andan så fick jag faktiskt på mig dem. Var tydligen modernt att visa magen på den tiden..


Ett linne sytt av pappas gamla byxor (fanns ingen tygaffär på den tiden heller). Små trianglar i olika färger är ihopsydda som ett lapptäcke. 


Ett rött, väldigt avslöjande linne gjort av ett tyg jag fick i födelsedagspressent av min "bästis".

Ställen du bott på?
Jag är född i en lite by som heter Bredbyn. Bodde där tills jag flyttade till Umeå för att plugga. Bodde i Umeå i fyra och ett halvt år tills jag flyttade ihop med min kära sambo i Örnsköldsvik.

Fem saker du skulle göra om du var biljonär?
1. Bygga ett timmerhus vid havet i solläge med sandstrand
2. Köpa en liten (stor) ateljé där jag kan sitta och ha det bra

3. Köpa en sportbil till min sambo
4. Betala någon som öppnar en tygaffär i stan
5. Betala av CSN

Jag utmanar:
Jag läser inte så många bloggar och de flesta verkar ha gjort någon form av utmaning redan så jag utmanar alla som läser min blogg!


Kommentarer

Kommentera/Fråga här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar/Fråga:

Trackback