På gång; konstruktion av klänningen

Sitter ikväll och klurar på hur jag ska konstrera nederdelen av klänningen. Jag vet hur jag vill att den ska se ut men jag vet inte hur jag ska göra för att få den att se ut som jag vill. 

Jag brukar göra pappersmodeller på de idéer som jag får och det brukar fungera riktigt bra, för då vet man om mönstret kommer att gå ihop. Vissa ser inte riktigt kloka ut...

Måste dessutom tänka på hur mycket tyg jag har kvar då det bara är en liten stuvbit från restlådan jag gör klänningen av. Ja ja, jag får sitta uppe en stund till och klura...


Pappersmodeller, beräkningar och skisser på klänningen

Kommentarer
Postat av: Mantha

ojoj du är skit duktig att sy :O

2008-08-09 @ 12:40:57
URL: http://lillmanthy.blogg.se/
Postat av: Josefin

Svar till Mantha:



Tack tack, du är rätt så duktig på att fotografera du!

2008-08-10 @ 22:18:02
URL: http://josefindesign.blogg.se/

Kommentera/Fråga här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar/Fråga:

Trackback