På gång; mönsterkonstruktion till jackan

Började konstruera mönstret till jackan idag. Jag har gjort framliv, bakliv och ärmarna klara och jag har börjat sy ihop fodret för att se hur det passar. Bättre att det blir fel i fodret än i yttertyget om något skulle ha gått på tok, så jag börjar med det denna gång.

image67

Så här såg det ut i början av projektet. Man kan se det grundmönster jag använt mig av under allt bråte. Eftersom jag ännu inte har fått tag på mönsterpapper använder jag mig av smörpapper. Det går precis lika bra, man får tejpa lite mer bara.  

image68

Här håller jag på att konstruera ärmarna. Använder mig av mönsterkonstruktionsboken för att se hur jag ska göra.

En misslyckat Kaffelatte bild?? Ja, man måste ju dricka upp det innan det kallnar... Anna är bättre på det där.

image69

Fodret som ska göra jackan lite varmare, 79kr/meter.

image70

Klipper ut mönsterdelarna i fodret. Nu är det bara att börja sy och se om det passar.

Kommentarer

Kommentera/Fråga här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar/Fråga:

Trackback