På gång; kragen till jackan

Idag har det inte hänt så mycket på jackfronten. Det jag har hunnit med är att konstruera mönster till jackans krage. Jag har utgått från mönstret jag gjorde till förra jackan jag sydde då den också hade hög krage. Lite justeringar krävdes dock då det inte riktigt är samma storlek och då kragen inte ska vara precis lika hög som på den jackan. Har även mätt och ringat ut halsen i fodret, så att kragen ska passa bra.

Jag tycker att det är svårt att göra kragar då det inte riktigt går att prova hur det egentligen kommer att bli. Det är mycket pillpill och mätandes hit och dit för att få det att passa, och ändå vet man inte om det kommer att se bra ut. Ja ja, jag blev ju nöjd med förra kragen så detta ska nog gå bra det med.

image75

Kommentarer

Kommentera/Fråga här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar/Fråga:

Trackback