På gång; jackan igen

Efter att ha sytt ihop fodret igårkväll behövde jag endast göra en liten ändring i ärmarna. Jag smalnade av ärmarna lite grann upptill så att "pöset" längst ut ska synas lite mera.

Då jag tyckte att resten såg bra ut har jag idag börjat klippa i ulltyget.

image71

En närbild på tyget för att man ska kunna få en uppfattning om vilken färg det är. Lite mörkbrunt, lite rött, men mest brunt tror jag. Innan jag ska börja sy måste jag köpa tråd, det hade jag nämligen glömt. Har ingen sytråd som matchar färgen. Är lite nervös för att gå till syaffären, men jag får hoppas att ägaren ätit nog med pepparkakor i jul så att hon har blivit lite snällare. Eller åtminstone att jag får en påse...

image72

Kommentarer
Postat av: Mia

Ser fram emot att få se det färdiga resultatet! *nyfiken i en strut*

2008-01-11 @ 08:48:37
URL: http://pysselmia.blogg.se
Postat av: Josefin

Vet du vad! Jag är också väldigt nyfiken!!!

2008-01-11 @ 11:02:13
URL: http://josefindesign.blogg.se

Kommentera/Fråga här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar/Fråga:

Trackback