På gång; jacka

Har köpt ulltyg och tjockt foder för att sy en jacka. Är inte riktigt hundra på designen än men det jag är säker på är att jag vill ha hög krage på jackan, precis som på förra jackan jag sydde. Sen så vill jag också ha biskopsärmar, såna som är smala vid axeln med blir vidare längre ut mot handen och sen går ihop igen i en mudd. Sen vill jag att jackan ska vara ganska kort och ha en mudd som drar ihop den längst ner. Jag hade ju en skiss på denna jacka i ett gammalt inlägg som jag nu byggt vidare på.

Det jag funderar kring nu är att sy fast blixtlåset diagonalt fram, men jag vet inte riktigt. Alternativt att inte centrera blixtlåset utan att ha den långt åt någon sida.. Eller kanske bara ha stora klädda knappar...

Men det tar ett tag innan jag har tid att sy detta nu så jag behöver inte ha designen klar riktigt än. Något förslag?

 

image62

Kommentarer
Postat av: anna

jag lovar att göra ett inlägg om boken imorgon lördag!
kram!

2008-01-05 @ 01:03:27
URL: http://pyttis.blogg.se
Postat av: Ida

Hej !

Angående autografpenseln, så tänkte jag förklara för dig hur man gör. Först och främst måste du scanna eller fotografera eller själv rita fotografen i Photoshop. Därefter går du in på redigera och väljer definiera penselförinställning, sen är det klart.

Hoppas det funkar för dig.

2008-01-05 @ 16:05:07
URL: http://hittaida.blogg.se

Kommentera/Fråga här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar/Fråga:

Trackback