På gång; jackor

Mitt nya projekt är att sy en höst/vinter jacka. Jag har två modeller att välja på, men troligtvis kommer jag att sy båda två om jag känner mig själv rätt.



Till att börja med kommer jag nog att välja en längre modell som sys i ett kraftig svart lite glansigt bomullstyg.

image18

Jackan har en hög krage med dragsko.

Framstycket är delat ovan bysten och det nedre stycket ska rynkas.

Framfickorna kommer att vara stora bälgfickor.

Jackan har en lång dragkedja.

Även i nederkanten ska det vara en dragsko.

Jag kommer att fodra jackan



Den andra modellen vill jag också sy men har inte fått tag i något passande tyg. Skylle vilja ha ett lite tjockare ulligt tyg

image19

Jackan har en hög krage

Framstycket är delat och den nedre delen ska rynkas ovan bysten

Jackan har två passpoalfickor

Jackan har biskopsärmar

Jackan knäpps med stora klädda knappar


Kommentarer

Kommentera/Fråga här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar/Fråga:

Trackback