Bakochframbyxa

Hade en rolig idé om att göra ett par byxor så att det såg ut som om de satt bak och fram och i sommar förverkligade jag äntligen denna idé. Jag konstruerade ett byxmönster och satte alla detaljer som finns bak på ett par klassiska jeans fram, gylfen och sidfickorna hamnade bak. Bilden nedan visar alltså framsidan på byxorna. Jag tycker att byxorna blev helfräna, men jag har även fått en hel del skeptiska blickar och kommentarer.

image19

Visst ser det ut som att jag har en framrumpa??

image16




En modeillustration av Bakochframbyxan.

image27



Frambyxan har den klassiska jeansloocken med hällor i linningen, jeansskärning, bakfickor och stickningar.

Bakbyxan har sidfickor, gylf, hyskor och två jeansknappar, jag valde att ha två knappar istället för en eftersom jag gjorde linningen lite bredare än en vanlig jeanslinning.

image18

Kommentarer
Postat av: Annelie

Jag tycker det var en jätterolig idé iallafall =)

2007-10-30 @ 15:00:32
URL: http://dadada.blogg.se
Postat av: DogOwner

Helfräna brallor, jag kommer leta upp ett par sådana som är till salu. Jag är såld!

2011-01-20 @ 01:14:29
URL: http://franbyrackatillvovve.blogg.se/
Postat av: Anonym

Coola byxor!

2015-03-12 @ 07:25:46

Kommentera/Fråga här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar/Fråga:

Trackback