På gång; klänningsnamn

Är färdig klänningen nu men bilder kommer inte förrän senare ikväll då fotografen (sambon) kommer hem. Jag tycker det är så svårt att ta bra bilder själv.


Satt och funderade ut ett namn på min klänning. Kommer aldrig kunna slå det klockrena namnet "Toalettklänning", det kommer bli en riktig klassiker.


När jag funderat ett tag började jag tänka kring alla lustiga plagiatnamn som faktiskt finns. Min klänning kommer ju faktiskt bli ett äkta plagiat och därför tycker jag att ett plagiatnamn skulle passa fint. Googlade runt lite och hittade lite olika festliga namn.


Igloo (GB glass) - Hygglo (Glassbilen)

Solero (GB glass) - Solis (Glassbilen)

Samsung - Samsumg

Crocs - Clogs

Foppatoffel - Noppatoffel

Sprite - Spirit (Coops variant)


Det finns säkert många hundra namn till som påminner om varandra. Hittade i alla fall lite bilder och satte ihop ett kollage. Mitt väldigt slående och väldigt finurliga namn, eller... kommer med bilderna på klänningen.  

image42


Kommentarer

Kommentera/Fråga här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar/Fråga:

Trackback