På gång; Klänningsliv

Har börjat på min klänning och själva livet är nu färdigt. Jag anväder samma mönster som jag använt till flera andra klänningar, då vet jag att det sitter bra.

Det var inte en så stor stuvbit jag fick tag på så jag är lite nervös över hur tyget ska räcka, eventuellt blir kläningen ganska kort. För att spara in på lite tyg fodrade jag den med ett annat tyg i livet. Ett prickigt tyg som jag hade några småbitar av, men det kommer inte att synas när jag har klännningen på mig.

Baktill på livet har jag sytt smock. På så sätt behöver jag inte ha någon dragkedja för att komma i klänningen. Vill du sy smock så finns det en beskrivning HÄR

Nu ska jag börja med en "veckad dekoration" som ska vara mitt fram på livdelen. Har inte gjort något sånt tidigare så det ska bli roligt att prova på något nytt.


Liv fram


Liv bak


Närbild på smocken

Kommentarer
Postat av: Lova

Jag tyckte iofs att det blev väldigt sött med det prickiga tyget. Jag är så avundsjuk på dig som bara sätter igång med saker. Jag har en mängd ideér i huvudet men vet inte i vilken ände jag ska starta.

2009-07-06 @ 20:03:22
URL: http://www.baralova.se

Kommentera/Fråga här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar/Fråga:

Trackback