Baddräkt

Baddräkten är nu färdig och jag blev rätt så nöjd med den. Bra passform men vissa sömmar blev lite bubblig, dock syns inte det när den sitter på för då är den lite utspänd. Det var rätt så roligt att sy en baddräkt, det gick fort och så fick jag använda lite nya tekniker som jag inte använt förrut. Det som jag inte rekomenderar är att sy fel och sprätta i baddräktstyg, det var inte det enklaste och var väldigt pilligt.

Det som var det klurigaste med hela detta projekt var hur jag skulle presentera den färdiga baddräkten. Jag drömmer ju inte direkt om en bikinimodellkarriär och att bara lägga baddräkten på golvet såg inte så roligt ut heller. Efter lite klurande bestämde jag mig för att fota mig själv med baddräkten på, sudda ut själva kroppen och måla dit en kropp i photoshop. Och så här blev resultatet:




OBS! Målad kropp


OBS! Målad kropp

Kommentarer
Postat av: fruktsoda

Väldigt fin! Vad för slags tyg är det man använder när man gör typ badkläder? Och om man ska ha någon slags typ vaddering vad använder man då?:P

2009-07-15 @ 11:43:37
URL: http://fruktsoda.devote.se
Postat av: Josefin

Svar till Fruktsoda:

Tyger man använder till badkläder är typ något blandmaterial av elastan, lycra eller polyamid, alltså något strechigt syntetmaterial. Man känner ganska lätt igen det när man känner på det i en tygaffär i alla fall, som en baddräkt.

Jag använde ingen vadering till min baddräkt och jag vet heller inte riktigt vad man använder, kanske finns det speciella vadderingar att köpa på tygaffärer, jag vet inte.

/Josefin

2009-07-15 @ 22:06:13
URL: http://josefindesign.blogg.se/
Postat av: Katarina Johansson

Vilken supersnygg badräkt!!

2009-12-12 @ 07:46:37
URL: http://www.kajodesign.blogspot.com

Kommentera/Fråga här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar/Fråga:

Trackback