Kjolen Ivar

Kjolen Ivar är färdig, och visst blev det en kopia på Frenche maid-kjolen som en anonym kommentator skrev igår. Eftersom Frenceh maid-kjolen är en av mina absoluta favoriter gjorde jag en likadan fast denna gång i ett färglatt tyg så att det inte skulle bli så mycket "frenche maid". Nu blev det en mer "gå ut i trädgården och sätta lite frö"-kind of dress. Så kanske Ivar är ett passande namn ändå??

Jag gillar i alla fall tyget eftersom man blir så otroligt glad när man ser det. Men man måste då vara riktigt modig den dag man ska visa sig ute med denna skapelse.

Kostnad för kjolen
Tyg:                75kr
Dragkedja:      40kr
Totalt:              115kr


Kjolen har hängslen med volanger, ficka i sidsöm och dold dragkedja baktill.

Kommentarer
Postat av: Lucia

Oj, har precis hittat till din blogg, vad massor av bra idéer och tips och underbara plagg, har precis börjat sy kläder till mig själv (bara till barnen) och här kan jag hämta massor av inspirationen och jag kan bara säga att jag älskar den här klänningen och mönstret, man blir helt klart superglad.

2009-05-12 @ 10:22:58
URL: http://uplandsgarden.blogg.se/
Postat av: Caroline

Skulle inte du kunna göra en How-to på hur man syr fickor i sidsömmen nångång? Jag kan inte, hur mkt jag än försöker, komma på hur man gör! Jag ser (när jag vänder tröjan på avian) hur dom har sytt osv men kan ändå inte riktigt begripa hur man gör.

2009-11-30 @ 02:19:09
URL: http://carolinesodergren.blogspot.com
Postat av: tina

GUUD, vilken snygg klänning! All cred till dej som kan sy så snyggt!!

keep on going, girl!

2010-05-23 @ 17:53:19

Kommentera/Fråga här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar/Fråga:

Trackback