På gång: mammas kavajomvandling

Jag och mamma var ute i stugan i helgen. Vi tittade igenom lite av hennes gamla kläder som hon hade när hon var yngre i hopp om att hitta något smaskigt. Men inga riktiga fynd blev det

Dock fastnade vi för en röd kavaj som jag skulle kunna sy om till mamma. Tänkte att den skulle få en lite modernare touch genom att :

- Korta av den så att den slutar i midjan
- Sy in den i sidan
- Sy in den över axlarna (den har haft axelvaddar) 
- Korta av ärmarna
- Sy om slaget (ev)
- Byta knappar

Det kommar i alla fall att bli lite jobb och jag hoppas hinna göra detta imorgon. När man inte har något tyg att sy av får man helt enkelt ta och sy om redan existerande kläder. Ska dock försöka ta mig in till storstan någon gång i veckan och handla lite tyg. LÄNGTAR


Min mamma + kavaj


Kommentarer
Postat av: Anchal

Gud vad du är duktig !!!!!!!

Föresten hur lägger man in inlägg i en kategori? :P

2008-06-28 @ 03:39:58
URL: http://anchaals.blogg.se/
Postat av: Josefin

Svar till Anchal:

Tack tack för dina snälla ord.



Att lägga in inlägg i en kategori är jättelätt. Alla verktyg som behövs har du när du är inloggad på ditt konto. Du har en flik som heter kategorier och där finns ett knapp "ny kategori", där kan du döpa alla dina kategorier. Att lägga in inlägg i kategorierna gör du längst ner på samma sida som du skriver ett inlägg innan du sparar och publicerar det.



Annars rekomenderar jag sidan www.designadinblogg.se

2008-07-04 @ 12:14:18
URL: http://josefindesign.blogg.se/

Kommentera/Fråga här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar/Fråga:

Trackback