På gång; Jeansklänning

Fick syabstinens igårkväll och letade förtvivlat i min tyglåda efter ett litet tygstycke jag kunde sy någonting av. Har ännu inte haft tid att fara till någon tygaffär, (vilket blir en resa på minst 20mil) så jag får hålla till godo med lite stuvbitar. Hittade i alla fall ett större stycke av ett denimtyg som jag kunde sy någonting av.

Bestämde efter lite betänketid att det skulle bli en klänning. Letade lite i andra lådor efter en dragkedja men hittade inget som passade till det jag skulle göra. Då kläckte jag idéen att jag skulle sy "smock", en slags elastisk rynkning, så att man ska kunna komma i klänningen.

Började sy ett liv av samma modell som den prickiga klänningen jag sydde i vintras. Fodrade livet med ett blått bomullstyg och satte smocken mitt bak.

Än så länge så passar det perfekt, ska bara försöka få kjoldelen att passa lika bra nu! 



Livet framifrån


Livet bakifrån med smocken


Smocksömmen från avigan

Kommentarer
Postat av: Caroline

Måste bara få fråga.... jag ser att tråden på avigsidan är vit... hur kan den då vara blå på rätan? Hmm... Det är väl elastisk tråd du använt? Eller resårtråd som det kallas... =)

2009-07-15 @ 17:25:42
URL: http://carolinesodergren.blogspot.com/

Kommentera/Fråga här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar/Fråga:

Trackback