Mammas kavajomvandling

Då var jag äntligen klar med mammas kavaj. Det har varit mycket roligare att var ute i solen än att sitta inne och sy, så det tog lite extra lång tid. Men nu är jag äntligen nöjd. Mamma har ännu inte sett den som färdig men jag tror att hon blir riktigt nöjd!

Det som är gjort på jackan är först och främst att den är figursydd. Jag tog mammas mått och sydde in den lite, sen fick mamma komma på provning för att se hur den passade och efter det gjorde jag ytterligare lite justeringar.

I övrigt så är slaget (själva kragen) omgjort, knappar är bytta och ärmar puffade till. Dessutom har jag kortat av den rejält.



Eftersom mamma är bortrest var jag tvungen att ställa upp som modell.




Att sy om ett plagg var väldigt roligt och detta är något som jag kommer att göra igen. Måste bara hitta lite gamla kläder först....

Kommentarer

Kommentera/Fråga här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar/Fråga:

Trackback