Jeansklänning

Jeansklänningen är färdig och jag är sjukt nöjd även fast jag inte fick till den som jag egentligen ville, fick inte den extrema "puteffekt" som jag sökte.

Sen kan man också påstå att klänningen blev helt gratis för den är bara gjort av en massa rester som låg hemma och skräpade. Överblivet tyg, överbliven elastisk tråd och vanlig tråd, det finns ju alltid hemma hos mig...



Klänningen är färdig. Bilden var så mörk att jag provade att ljusa upp den i photoshop, därför ser färgen på tyget lite skabbig ut. Det är ett vanligt mörkt jeanstyg.


Smock bak i livet för att komma in i klänningen. Smocken går sedan över i rynkor över rumpan.


Specialeffekt mitt fram. Ett insnitt sytt som en romb för att få bort lite tyg över magen.


Specialeffekt i sidan. Ditsydda kantbitar för att få en mer "puteffekt" i höften.


Kommentarer
Postat av: Josefin

Vad duktig du är på att designa/sy! :)

2008-07-21 @ 20:40:06
URL: http://bongcam.se
Postat av: Josefin

Svar till Josefin:



Tack tack

/Josefin

2008-07-25 @ 23:48:49
URL: http://josefindesign.blogg.se/
Postat av: Karin

Hej! vilken jättefin klänning du har sytt! Du verkar riktigt bra på att sy :). Själv så är jag inte alls så kunnig inom detta område, men är väldigt intresserad utav att lära mig. Grejen är att jag har fått ett par lite stora jeans utav min bror och skulle vilja göra något enkelt utav den, men inte ett par vanliga shorts eller en jeanskjol utan en enkel jenasklänning. Fast jag vet inte alls hur jag ska bära mig åt. Skulle vara tacksam om du vill dela med dig utav dina idéer. Som sagt, jag är inte alls duktig på att sy! Ha det så jättebra!

2008-08-02 @ 15:39:45
URL: http://gracekarry.blogg.se/
Postat av: Josefin

Svar till Karin:



Tack tack för dina snälla ord! Vad roligt att du vill lära dig att sy. När du säger att du vill göra en klänning av ett par jeans får jag tusen idéer på hur man kan göra, men det kan bli svårt att förklara dem. Det kan också vara lite för avancerade om du inte är så van att sy. Men är du bara nogrann och låter det ta den tid det tar så tror jag att du kan grejja det!!!



Jag skulle föreslå att du gör en tubklänning eftersom du har begränsat med tyg och det är nog det enklaste att göra. Sprätta av linningen på byxorna och sprätta isär innerbensömmarna. Sy ihop delarna till ett enda långt "rör". Röret måste nog formsys lite efter din kropp med.

Sy sedan fast linningen igen längst upp som en cool effekt ovan bysten.

Sen får du sy i en dragkeja mittbak eller i sidan så att du kommer i klänningen!

Man skulle kunna korta av ett par gamla hängslen och ha dem som axelband som man bara kan "nypa" fast också.



När du syr skulle jag ge dig som tips att hela tiden prova klänningen och känn efter hur du vill ha den, prova, prova, prova!



Hoppas att du förstår vad jag menar. Fråga gärna igen om du kör fast, och hör gärna av dig när klänningen är klar!

2008-08-03 @ 20:23:15
URL: http://josefindesign.blogg.se/

Kommentera/Fråga här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar/Fråga:

Trackback