Virkade tofflor

Virkade ikväll en toffla som till en början blev helt totalt misslyckad. Jag utgick inte från något mönster utan körde bara på lite och det var väl där det gick på tok. Den blev alldeles för stor och jag kände att allt hopp var ute.

Tillslut kom jag faktiskt på att jag virkade i ett ullgarn och tänkte att jag kunde filta ihop den. Jag stod i diskhon och gnuggade med varmt vatten och såpa och försökte så gott det gick att forma om toffeln...
...och den blev alldeles, alldeles underbar!

När toffeln torkat virkade jag en röd kant runt öppningen och avslutade med en spets av luftmaskbågar vilket blev pricken över iet!


En toffla som är lite (mycket) förstor och gles och oformad


Hopfiltad toffla med hjälp utav varmt vatten och såpa och mycket gnuggande.


Nu sitter den som en smäck!

Det värsta när man gör något till sina händer och fötter är att man måste göra två stycken...och helst lika dana.
Jag har ingen aning om hur mycket jag virkade och hor mycket jag filtade ihop den. Så det blir nog bara ett exemplar av denna toffla.

Får hoppas att jag bara fryser en fot åt gången.

Kommentarer
Postat av: c a s p e l i h n a

fasiken va fin den blev tillslut!! =)





Visst skulle ett armband sitta fint runt handleden?! Just nu är det tävling i min blogg, med ett armband i potten! Kika in å va med du också!

2008-12-19 @ 22:42:30
URL: http://caspelihna.blogg.se/
Postat av: Moa

jag vill också kunna sy och virka som du kan. allt du gör ser så enkelt ut men när jag ska försöka så blir det bara fel.

2008-12-20 @ 09:21:19
URL: http://alltmankantankasig.blogg.se/
Postat av: Mia

Den första blev ju bra så du får väl freestyla en till ;-D

2008-12-21 @ 22:28:54
URL: http://pysselmia.blogg.se/

Kommentera/Fråga här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar/Fråga:

Trackback