Rosa kjol

Igår riktigt drog det i fingrarna i lust av att sy något. Har tusen idéer just nu, men inget tyg som vanligt. Nästa vecka hoppas jag dock kunna komma iväg till en tygbutik. I hopp om att kunna sy något litet i alla fall letade jag igenom min stuvlåda och hittade en liten tygbit efter min rosa klänning jag gjorde i vintras. 

Hmm, av en 90x90cm stor stuvbit blir det inte så mycket, men kanske en kjol tänkte jag.... och började luska på mönster. En enkel kjol med resår i midjan skulle det bli. Enkelt, ett tygstycke med en kanal i överkant för att trä i resår och en fåll i nederkant.

Men icke, jag skulle krångla till det in i minsta detalj med rynkningar och besparingar, allt för att få maximala "pluffs". Visst blev jag nöjd med "pluffset" men kjolen blev inte så enkel som jag planerat...
Men man kan säga att jag har utforskat i alla fall...


Kommentarer
Postat av: maria

Hej! jättefin kjol du har sytt! :) jag är intresserad av att veta hur du har sytt den och skulle bli jätteglad om du kunde göra ett inlägg eller maila mig hur du gjorde! :) kram / maria

2010-04-23 @ 23:28:16
Postat av: Filippa

Jag tänkte fråga hur man gör den rosa kjolen. Du är så duktig :D

2010-05-21 @ 17:28:30

Kommentera/Fråga här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar/Fråga:

Trackback