Gammal klänning

Börjar bli tjatigt nu men jag har fortfarande inget tyg. Så igår dök jag långt, långt ner i ofärdiga/misslyckade projektlådan för att hitta något jag kunde sy. Det blev en ofärdig klänning som jag fiskade upp denna gång.

Ett projekt jag började med för cirka fem år sedan som sedan blev liggande, kan bero på det fruktansvärt fula tyget. Nu skulle den i alla fall färdigställas och läggas upp på vinden så att jag inte behöver se den igen.

Det som var ogjort på klänningen var fållning av nederkant, v-ringning, och ärmar. Fort gjort, men inte blev klänningen bättre för det. Så detta blir första och sista gången denna klänning provas och visas upp...



Kommentarer
Postat av: Mia

Nejmen, jag som gillade tyget, härligt retro! Lägg hellre klänningen till försäljning på tradera eller nåt, kan tyvärr inte ha den själv, annars hade jag köpt den av dig på stört.

2008-08-06 @ 10:03:32
URL: http://pysselmia.blogg.se/
Postat av: Josefin

svar till mia:

Nej nått tradera blir det icke. För att lägga ut något där skulle jag vilja vara helt nöjd. Men det är roligt att någon gillar den i alla fall!!! tack tack.

/Josefin

2008-08-10 @ 22:37:14
URL: http://josefindesign.blogg.se/
Postat av: maria

Men du, så mycket fina kläder du syr! Den här var ju jätte fin! Jag gillar tyget mycket!

2009-01-16 @ 22:07:32
URL: http://krajamaria.blogspot.com/
Postat av: Jenny

Jag har tänkt på att försöka på att göra en klänning för skojs skull och jag undrar hur man ska mäta vid brösten eftersom det borde vara bredare där?

eller hur gör man?

Tacksam för svar:)

2009-03-06 @ 13:16:36
URL: http://jennoou.blogg.se/
Postat av: Hosanna

Supersnygg men förmodligen inte min storlek...

2009-04-20 @ 17:43:41
URL: http://hosannas.info/wordpress/
Postat av: Maria

Hejsan! Jag måste bara säga att jag beundrar dig för att du är så duktig på att göra fina kläder.. skulle också vilja vara lika duktig. =) kan du inte lägga upp en ritning på hur du har sytt den här klänningen? skulle bli jätte glad.. =)) Ps: Alla kläder och saker du gör är så otroligt fint.. =)

2009-04-24 @ 19:53:00
Postat av: Josefin

Svar till Maria:

Kan tyvärr inte lägga upp en beskrivning på ett så stort projekt. Hur skulle jag t.ex. göra med mönsterdelarna, de är ju gigantiska.

Ett tips om du vill sy en klänninge är att rita av en klänning som du redan har och använda den som mönster. Sen kan man göra ändringar genom att förlänga eller förkorta, ringa ur halsen o.s.v.



/Josefin

2009-05-03 @ 19:58:15
URL: http://josefindesign.blogg.se/
Postat av: Caroline

Det är lustigt hur olika folks smaker kan vara för jag tycker detta tyget var jättesnyggt! Somrigt och glatt! Släng inte upp denna på vinden!! Använd den! Eller gör om till en snygg topp?

2009-07-15 @ 17:44:40
URL: http://carolinesodergren.blogspot.com/
Postat av: Lena

Hej!



Klänningen är ju superfin!! Jättesnyggt tyg!! :-) Jag skulle lätt använda den!

2009-08-04 @ 10:25:54
Postat av: bella

Hej!



Tkr att du är riktigt duktig.. jag skulle gjort om klänningen till en kjol med hög midja el något liknande, hade vart mkt snyggare då tror ja =)

2010-02-02 @ 18:14:57
Postat av: Minna

Hej!

Den här klänningen är ju supercool! Snälla lägg den inte på vinden? Om inte annat kan du väl ge den till någon väninna som kan älska den? Tycker din sida är jättebra och jag har lärt mig en del om blixtlås och annat =) Tack för dina fina beskrivningar! /Minna

2011-04-18 @ 13:10:10

Kommentera/Fråga här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar/Fråga:

Trackback