Hängselkjol

Ett enkelt projekt som snabt blev klart. En hängselkjol med hög linning.

Blev lite klurigt att få till sicksacken på kjoldelen, helst när den skulle vara på skrådden (alltså att linjerna i tyget går diagonalt) men det gick tillslut. Tyckte att det blev en rolig effekt. Är riktigt nöjd faktiskt. Fick dessutom träna på mönsterpassning vilket jag inte gör så ofta.

Det dolda blixtlåset i sidan skulle möjligtvis vara fem centimeter längre för att det ska vara lättare att få på sig kjolen. Nu går den bara på över huvudet och det känns inte så kjolaktigt.

Allt som allt så gick detta plagg på under hundralappen vilket jag tycker är helt okej!

image35

Kommentarer
Postat av: Mia

Snygg klänning! Kan jag "sno" idén?

2007-12-03 @ 08:49:02
URL: http://pysselmia.blogg.se
Postat av: Mia

Givetvis länkar jag till dig! Försöker alltid att ange inspirationskälla respektive var jag fått mönstret.

2007-12-04 @ 09:03:05
URL: http://pysselmia.blogg.se
Postat av: Julia

åhh... jag blir så avesjuk på dig!!! sluta aldrig att sy

2010-03-12 @ 17:01:15
Postat av: Anita

Herre gud vilka fina kjolar du gjort.

2011-10-06 @ 15:35:03

Kommentera/Fråga här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar/Fråga:

Trackback