Grön julbonad

Min pappa fyllde 60år tidigare i höst så jag sydde en julbonad till honom i present. En applikation av när de tre vise männen kommer till jesusbarnet. Jag har ritat mönstret själv men fått inspiration av en bild jag sett på nätet som jag tyvärr inte hittar nu.
Jag har klippt ut de svarta tyget efter mönstret jag ritat och strykit på vliesofix. Sen strök jag fast mönstret på det gröna grundtyget och sydde fast det med en tät smal sicksack
Stjärnan och strålarna av guldtråd är handsydda.
Palmerna och de tre vise männen är "frihands lite crazy quiltade" med symaskin.
 
Bonaden är kantbandad och har en fleecefyllning för att bli lite fluffigare.
 
 

Kommentarer
Postat av: Johnd958

Some genuinely prize content on this internet site, bookmarked. ecddffefadkk

2017-11-29 @ 23:18:49

Kommentera/Fråga här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar/Fråga:

Trackback