På gång; mönstrad klänning

Har börjat sy på en ny klänning men ska lugna mig med syandet ett tag. När jag kommer igång glömmer jag tid och rum och det känns som om jag kan hålla på hur länge som helst. Men ibland måste man faktiskt bryta för att äta eller njuta ute av det fina sommarvädret. Så jag färdigställer klänningen imorgon istället, och kanske kan klänningen invigas redan till helgen.

Klänningen sys i samma tyg som 80-tals tröjan och får en liknande överdel som midsommarklänningen. Kjoldelen kommer bli lite snävare och få fickor.


Miniräknaren är viktig när jag konstuerar mönsterdelar. Jag ritar först alla mönsterdelar i miniformat och räknar ut måttet på miniräknaren. Vissa delar klipper jag sedan ut direkt i tyget och vissa delar förstorar jag upp och använder som mall när jag ska klippa i tyget.  


Mycket nålning i överdelen...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tack för fin blogg. Du får en award av mig!

2010-07-02 @ 21:15:58
URL: http://moisyr.blogspot.com
Postat av: jossan

super fin blogg!! Älskar allt du skriver och så!! läst din blogg ett tag nu och kommer inte sluta med det!!

2010-07-05 @ 00:52:46
Postat av: Jossan

Brukar du både rita en skiss till vad du ska sy och en modeteckning? För.. jag gör skisser, men när jag ska göra modeteckningar blir det bara dåligt, för det går inte!! haha, kan inte måla sånna, för dem ska ju vara så fina tycker jag men det blir dem inte!!

2010-07-06 @ 21:51:59
Postat av: J U L I A ~ Min annorlunda värld ~

Hejsan!

Förlåt om jag stör en sådan morgon men skulle vilja be dig om en lite tjänst.

Undrar om du skulle kunna hjälpa mig att vinna en systemkamera på en hemsida.



http://www.husmanhagbergtavling.se/index.php?page=gallery&obj=5866



Där är länken till hemsidan och min bild kommer upp om du trycker där.

Du är verkligen guldvärd om du gör det för mig.

Massor av underbara kramar till dig (:

2010-07-13 @ 16:33:45
URL: http://annorlundajulia.blogg.se/
Postat av: Josefin

Svar till moisyr.blogspot.com:

Tack för din utmärkelse! Jättekul!



Svar till Jossan:

Oftast ritar jag bara en skiss på själva plagget utan någon kropp i kläderna. Men ibland tycker jag att det är roligt att sitta och rita lite så då gör jag en modeteckning.

Det är mycket träning bakom att teckna och jag är ingen tecknare men med mycket övning måste man hitta sin egen stil som man behärskar och blir nöjd med och då går det lättare.



/Josefin

2010-07-19 @ 13:32:56
URL: http://josefindesign.blogg.se/

Kommentera/Fråga här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar/Fråga:

Trackback