tumbling explosion

Det har blivit mycket lappteknik nu på slutet och jag börjar känna mig mätt på det nu. Men det är kul, kanske blir ett till innan jag tar en paus, har en idé kvar nämligen...

Denna gång blev det en lite mindre filt 130 x 180cm. Perfekt att kura ihop med i soffan.



Gjorde mittrutan i tekniken "tumbling blocks". Det var en himla massa jobb och skärande och den innehåller ca 400 små tyglappar. När jag var klar med den var jag lite less och den vart liggande i några veckor.

För några dagar sen tog jag tag i det igen och började fundera hur helheten skulle bli på täcket. Min sambo gav som förslag (utan att veta speciellt mycket om lappteknik) att det skulle se ut som en explosion runt kuben och jag nappade på idén. Men det var lättare sagt än gjort. Det var riktigt klurigt med alla vinklar och "ramar" men tillslut fick jag till den om än inte perfekt.




400 tygbitar blir en ganska häftig effekt

Kommentarer
Postat av: Sanna

Så fin!

Önskar att jag hade tålamod till sån avancerad lappteknik!

2012-05-12 @ 12:31:43
URL: http://MammaSySanna.blogspot.com
Postat av: Marie

Vilket fantastiskt arbete du gjort, vilket tålamod och vad fint det blev!

2012-05-12 @ 14:15:55
URL: http://askstromdesign.blogspot.se
Postat av: Carina

Wow, galet snyggt!!!

2012-10-25 @ 09:36:49
Postat av: Ingalill

Wow!!!

2012-12-04 @ 22:23:04
Postat av: Felicia

Guuuuuuuuuuuud ska man kunna vara såhär bra? Är du mänsklig? hihih

2013-02-07 @ 14:29:04
URL: http://www.nattstad.se/felicia.sjoberg

Kommentera/Fråga här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar/Fråga:

Trackback