Grytlapp

Är fast i de lappandes värld just nu och fortsätter googla efter nya tekniker. Har en massa block som jag inte vet vad jag ska göra med i massa fula resttyger. Men lapplådan sjunker ihop och det är positivt och dessutom tycker jag att det är roligt att upptäcka hur lätt det är att göra grejer som ser svåra ut. 

Två block har i alla fall blivit en grytlapp. Den vänstra bilden visar en "10 minutes block"-variant och den högra är vanliga rutor som sytts ihop. Sen har jag ju fått träna på att sy på kantband och miterade hörn. Att träna på att sy kantband kan man ju aldrig göra för mycket, tycker att det är svårt att få till snyggt.
  

Kommentarer
Postat av: lisa

De var fina :)

Postat av: Jasmin - The dream of being famous!

Hejsan jag vill bara säga att jag har fått en sån stor hjälp av din blogg! Jag kanske inte är så bra än idag men jag har lärt mig så sjukt mycket tack vare att du visar hur man gör! :)

Men jag har bara en liten fråga... Varje gång jag ska sy något så mäter jag mig själv men slutresultatet blir alldeles för tight! Några ideer på vad jag kan göra? Tacksam för svar :)

2012-04-20 @ 20:32:54
URL: http://jaasses.webblogg.se/

Kommentera/Fråga här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar/Fråga:

Trackback