80-tals klänning

Har snart varit klar med denna klänning i tre veckor men inte lyckats lägga upp den på bloggen. Har varit på lite semester, en fjällvandring och en tripp ut till stugan, och dit fick inte datorn följa med.

Klänningen har i alla fall samma tyg som min 80-tals tröja och har samma öppna rygg som midsommarklänningen. Framtill gjorde jag livet mindre v-ringat än på midsommarklänningen och midjebandet blev svart för att bryta av mot de annars så mönsterstarka tyget.

Kjoldelen gjorde jag figursydd med insnitt både fram och bak, kjoldelen har även synliga fickor framtill. Klänningen är fodrad med samma svarta tyg som finns i midjebandet.

Är rätt så nöjd med klänningen och jag har använt den en gång. Fick då en lustig kommentar från en kille i 25-års åldern om att när han var liten hade han haft en träningsoverall i samma mönster som min klänning.  




Kommentarer
Postat av: Mollymus - bloggar från Uppsala

Hejhej allt bra? :D

2010-07-19 @ 13:48:57
URL: http://mollymus.blogg.se/
Postat av: Mathilda Fagergren

Åh, ännu en fin fin klänning!



Sv:

Om du kikar in på bloggen snart så kommer jag ha laddat upp ett linne jag gjort! Hade tänkt göra en enkel klänning först, men det gick åt skogen, så det blev att ta fram saxen och se vart det blev haha. :D

2010-07-19 @ 22:02:57
URL: http://starsinspace.blogg.se/

Kommentera/Fråga här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar/Fråga:

Trackback