På gång: klänning

I slutet av september 2008 skrev jag en lista på saker som jag ville sy. På listan stog det bland annat att jag skulle sy en vinterjacka och en tyllkjol vilket jag även gjorde under hösten. Det stod även att jag skulle sy en klänning med knäppning mitt fram och puffärmar. Den klänninge har jag satt igång med ikväll, i alla fall har jag konstruerat färdigt mönstret.

Puffärmar och knäppning blir det och dessutom lägger jag till lite veck i midjan.


Jag har köpt ett svart, kraftigt, glansigt tyg till klänningen. När jag la ut det på golvet såg jag att det var rejält snedklippt. Det skiljer 15cm på långsidorna...   

Kommentarer
Postat av: Hannah

Alltid lika kul när det händer... Tyvärr händer det ganska ofta för mig att de klipper snett i affären.

Lycka till med klänningen!

2009-01-29 @ 15:36:40
URL: http://schannalle.blogg.se/
Postat av: Larven

synd... :/



Men du skriver ju en bra blogg :D



När jag läser dina gamla inlägg blir jag ju bara mer och mer sugen att sy egna kläder men har inte liksom nån egen symaskin eller nån tyg ^^

du syr också BRA



Lycka till med klänningen! :)

2009-01-31 @ 15:37:26
URL: http://doubles.blogg.se/

Kommentera/Fråga här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar/Fråga:

Trackback