På gång; garderobsrensning

Har höstrensat garderoben idag. Lite kläder har slängts, lite kläder ska ges bort och vissa kläder har jag satt saxen i. Självklart kan man inte slänga bort dragkedjor, metallspännen och annat som "kan vara" bra att ha, så dessa har sprättats bort.

En jeanskappa kommer att sparas och sys om à la DoReDo.


4st öppningsbara dragkedjor, 2st vanliga dragkedjor, 2st snörstoppar med resår, 4st skärpspännen och lite andra spännen.

Hittade också lite skärp som var nötta och behävde slängas. Jag har länge varit ute efter ett nytt skärp så istället för att slänga dessa använde jag olika delar från de nötta skärpen för att tillverka ett nytt.  Ett makraméskärp med krokodilskinnsdetaljer och med ett stort silverspänne blev det.

Makraméskärp


Dubbelt halvslag knutet i kors.


Kommentarer
Postat av: Mia

Ojdå! Du verkar vara effektiv värre! Välkommen hem här och städa ur garderoberna, det brukar ta så lååång tid för mig ;-)

2008-09-30 @ 21:35:55
URL: http://pysselmia.blogg.se/

Kommentera/Fråga här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar/Fråga:

Trackback