DoReDokappa

Under utrensningen av garderoben igår hittade jag en jeanskappa långt in bakom alla kläder. Kappan köpte jag nog för ca åtta år sedan och den är sällan använd. Anledningen till att den sällan användes är att den var lite trång över axlarna och att jag inte gillade modellen.

Nu ska jag i alla fall sätta saxen i den och göra om den till något mer användbart, förhoppningsvis.
Jag ska:
- korta av den
- göra den större över axlarna
- sy en annan krage
- byta knappar
- ta bort skärningarna ovan bysten och oket bak.


Jeanskappan som ska omstylas

Kommentarer
Postat av: frida

Spännande! Brukar vara svårt att bära överdelar i denim tycker jag, men jag tvekar inte att du fixar nåt coolt:)

2008-09-28 @ 11:43:27
URL: http://fridajosefin.blogg.se/
Postat av: jejja

oh, vad spännande. Det fixar du garanterat. Ska bli kul att se resultatet.

2008-09-28 @ 21:11:05
URL: http://jejja79.blogspot.com

Kommentera/Fråga här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar/Fråga:

Trackback