På gång; tyllkjol

Började på min efterlängtade tyllunderkjol ikväll. Ska sy den i tre lagar och varje lager ska bestå utav tre volanger. Jag hoppas att det ska räcka för att ge en extra puffig effekt. Annars får jag fylla på med fler lager sen.

Det som är gjort på kjolen är att jag klippt ut 18 delar som ska sys ihop till nio ringar med olika omkrets, 150, 300, och 450cm. Dessa ska sedan rynkas ihop och så småningom bli en kjol.

Önska mig lycka till för jag har aldrig sytt i tyll förrut!


18 delar, 20x150cm

Kommentarer
Postat av: frida

ett tips om du ska rynka tyll är att du, istället för att sy en vanlig rynktråd, så sicksackar du över garn. Det är så lätt att dra av vanlig sytråd, garnet håller bättre:)

2008-10-23 @ 22:30:25
URL: http://fridajosefin.blogg.se/

Kommentera/Fråga här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar/Fråga:

Trackback