På gång; sprättning

Det går långsamt med DoReDoandet av jeanskappan, eller jeanskavaj, eller vad det nu blir av det hela. Det blir i alla fall inte riktigt bra... Det är verkligen som fridajosefin skrev i en kommentar i förra inlägget, "svårt med överdelar i denim". Denna kappa är verkligen skitful har jag kommit fram till och jag vet inte om jag klarar av att rädda den.... 

Har i alla fall kortat av den, men troligtvis blir den ännu kortare. Jag har även sprättat bort den befintliga kragen och konstruerat en ny med slag som nu sitter på plats. Dessutom har jag sytt om axelsömmen som var för liten.

Sen har jag roat mig med att sprätta bort alla fula stickningar som var sydda med vit tråd, det var jätteroligt kan jag säga... Så det börjar i alla fall att likna någonting.


Mitt i sprättandet, kragen är borta och kappan kapad. Nu har även alla vita stickningar rykt.

Kommentarer
Postat av: frida

öj, ja hoppas verkligen inte att jag sänkte motivationen med den komentaren, det var verkligen inte min mening! se det som en utmaning och vänd på det hela, och se de där som "svårt med överdel i denim" som rena bullshiten när du är klar med din skapelse:)

2008-10-03 @ 00:56:14
URL: http://fridajosefin.blogg.se/
Postat av: Stella

Väntar på en skitfin efter bild ^^.

2008-10-04 @ 22:03:43
URL: http://fastfrusen.bloggsida.se

Kommentera/Fråga här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar/Fråga:

Trackback