På gång; rynkning av tyll

Tänkte att man kunde slänga ihop en tyllkjol på ett nafs men oj vilken tålamodsprövare det är. Har rynkat ihop 27 meter tyll idag. Det är ganska enformigt, tar ganska lång tid och är supertråkigt men nu är det gjort och det roliga kan börja.

Rynkningen gick dock mycket smidigare efter att jag provat ett tips av superduktiga fridajosefin. Istället för att sy en vanlig rynktråd med långa stygn så sicksackade jag över en garntråd. Då slipper man sy om rynksömmen ifall tråden skulle gå av. Garn håller ju så mycket bättre.



Jag funderade innan på om tyllkjolen skulle bli tillräckligt puffig och jag har nu insett ett svar. Den kommer att bli betydligt mer puffig än jag hade tänkt mig, men vad gör väl det...

Kommentarer

Kommentera/Fråga här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar/Fråga:

Trackback