På gång; linningen till jackan

Suttit och sprättat och sytt om linningen. Det blev inte så mycket som jag först trodde. Linningen är delad i tre delar och jag behövde bara sprätta lös en del, klippa ut en ny del som var 4.5cm längre och sedan sy fast den igen. Hade glömt att räkna med att ena sidan överlappar det andra vid dragkedjan och det var därför linningen var för liten. Allt som allt kanske 30minuters arbete så det var inte så farligt.

Men, i alla fall, det som är gjort är att jag har konstruerat en linning som är kortare än vidden på jackavslutningen. Därför har jag först rynkat nederkanten på jackan för att den ska få samma vidd som linningen. Resultatet av detta är att jackan blir lite "pluffsigare".

Börjar bli lite tveksam till fickorna också... Hmmm, vet inte om jag vill ha fickor längre.... Får sova på saken.

Kommentarer

Kommentera/Fråga här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar/Fråga:

Trackback