På gång; jackan

YES!!! Jackan kommer att bli bra!!!

Alla som någon gång har sytt ett klädesplagg känner nog igen känslan. I början av ett projekt är man lite orolig: -Kommer det att bli bra?? -Kommer det passa?? Det är omöjligt att tidigt svara på dessa frågor då man inte kan prova plagget ordentligt. Men tillslut kommer man till den punkten då man ser passformen och inser att plagget blir bra eller mindre bra. 

Nu har jag äntligen passerat denna kritiska punkt i mitt jackprojekt och jag är toknöjd. Passformen är bra, kragen är bra, dragkedjan är bra.

Jag har sytt ihop fodret i yttertyget, dragkedjan är på plats och flärpen som ska täcka dragkedjan är även den fixad. Den var väldigt pilligt att få till men nu är det bra. Det som fattas nu är knappar som ska hålla in flärpen som täcker dragkedjan i kragen. Eftersom jag är kär i tryckknappar får det bli såna.

Sen har jag ärmarna, fickorna och linningen kvar också. Men detta är bara detaljer som kommer att göra jackan ännu snyggare än vad den redan är och kommer inte att påverka passformen.

image92

image93


Kommentarer
Postat av: Emmi

Det ser superfint ut!
Jag har också blivit förälskad i tryckknappar. Synd att jag syr på nätterna bara, för då kan man inte banka i dem utan att folk vaknar...

2008-01-22 @ 02:13:59
URL: http://home.brikks.com/sceptico
Postat av: Karolina

Den e asså så fin så jag inte riktigt vet vad jag ska säga :O Jag vill oxå sy en ulljacka, el kappa vill jag sy...men nääää aldrig i livet! Jag vågar inte. Mitt självförtroende vad det gäller ullkappor håller inte hela vägen loool. All credit till dig iaf. Jag älskar din blogg. den ger mig så mycket inspiration och lycka när min egen e på tomgång.

Hälsningar från Malmö

2008-10-22 @ 04:13:46
URL: http://egobollen.blogspot.com

Kommentera/Fråga här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar/Fråga:

Trackback