På gång; prickig klänning

Har efter många om och men fortsatt jobba med min prickiga axelbandslösa klänning. Var inte riktigt nöjd sist jag höll på med klänningen och sedan dess har jag inte tagit tag i de saker som jag inte var nöjd med. Men i morse satte jag mig ner och sydde om klänningen lite och nu är jag mer nöjd än vad jag var innan, men inte helt nöjd. Men jag har i alla fall visioner.

Jag sydde om "bystdelen"  genom att sänka överkanten. Sedan gjorde jag rynkor mellan brösten som jag blev jättenöjd med. Nu känns "bystdelen" mer formad efter min kropp och sitter mycket bättre.

Jag har även satt foder i själva "kjoldelen". Jag hade inte tänkt ha det först, men tyget var lite för tunt och genomskinligt för att inte ha det. Du känns hela klänningen mer rejäl.



Kommentarer
Postat av: Angela

Hej. Söt klänning. Måste bara fråga vilket mönsterpapper anvädner du och vart får du tag på det? Dessutom använder vi samma mönsterkonstruktionsbok. Visst är den bra;)

2008-02-22 @ 23:38:08
URL: http://adoreable.driftig.nu
Postat av: Josefin

Hej Angela! Använder inte så mycket mönsterpapper då jag oftas mäter och klipper direkt i tyget. Men när jag behöver mönster så använder jag numera vanligt smörpapper som går att köpa i mataffärer. Det går inte att få tag på riktigt mönsterpapper i stan jag bor i. Men smörpapper fungerar toppen!

2008-03-02 @ 23:23:32
URL: http://josefindesign.blogg.se
Postat av: Theresa

Använder du skenor i överdelen för att få den att sitta så bra?

Mvh Theresa

2008-08-30 @ 00:33:47
Postat av: Josefin

Svar till Theresa:

Nej jag använder inga skenor utan den är bara otroligt formsydd efter min kropp.

/Josefin

2008-08-30 @ 20:24:54
URL: http://josefindesign.blogg.se/

Kommentera/Fråga här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar/Fråga:

Trackback