På gång; kjolen

Har sytt klart själva kjoldelen ikväll. Väldigt nöjd med konstruktionen faktiskt, gick klockrent. Jag beräknade hur delarna skulle se ut på papper och sedan klippte jag direkt i tyget utan att rita ut mönster, enklaste och snabbaste sättet för mig.

Mindre nöjd är jag med tyget, blir snurrig av att titta på det. Och som man kan se på bilden är det svårt att urskilja detaljerna. Det är i alla fall fyra lagda veck och gylf framtill.

Sen blev kjolen aningen för kort. Får fixa till genom att sy på extra tyg i fållen. Det brukar inte vara något större problem, förutom att jag har slut på tyg förståss....

Framstycket

Kommentarer
Postat av: Moa

snygg!

2008-12-30 @ 17:14:18
URL: http://alltmankantankasig.blogg.se/
Postat av: Jessica

Hejsan!



Nu har jag suttit på din hemsida och läst och tittat i evigheter! Jag bara måste skriva en uppskattande kommentar! En helt underbar sida, jag syr väldigt mycket själv, oftast egna designer som är inspirerade av något där jag annvänder ett grundmönster som jag ändrar till vad jag vill ha ut, men också qviltar och broderar, stickar och lite annat smått och gott.

Har funnit en hel del inspiration och kommer säkerligen tillbaka ofta!



MVH

Jessica

2008-12-31 @ 01:05:59

Kommentera/Fråga här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar/Fråga:

Trackback