Kjol med hög midja


Började för ungefär ett år sedan sy en klänning av ett grått ganska tråkigt tyg. Projektet blev inte så långvarit utan det hamnade istället i lådan för ofärdiga projekt. För några helger sedan tittade jag igenom lådan, tog upp den påbörjade klänningen och satte saxen i den på en gång. Nu skulle det tråkiga tyget bli en kjol.

Efter att jag sytt klart linningen och kjoldelen, jag hade bara fållningen kvar, var kjolen på väg att hamna i lådan för ofärdiga projekt igen, för fy så tråkig den såg ut... En vanlig vippig kjol med hög midja i grått fult tyg hade det blivit. Kjolen låg därefter i ungefär två veckor utan att fållas och jag funderade hur jag skulle göra.

Igår fick jag äntligen tummen ur och satte mig och gjorde om kjolen. Jag rynkade den längst ner och sydde dit en bred remsa som kantavslutning. Sen sydde jag även på snedställda fickor, allt för att den inte ska se så "fin" ut.

Blev riktigt nöjd med själva modellen men det gråa tråkiga tyget är svårt att göra något åt. Syr den kanske i något blommig tyg senare...


image131

Är ensam hemma och har tagit bilden själv i spegeln. Spegeln är inte putsad på ett tag så därför blev det en massa prickar på bilden. När min mästerfotograf till sambo kommer hem blir det nog nya bilder.


Kommentarer

Kommentera/Fråga här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar/Fråga:

Trackback